Kursus i Cupping

Cupping er en meget gammel Kinesisk behandlingsmetode som er kommet til Danmark for at blive. Den ældgammel behandlingsform, er yderligere forfinet ved at kombinere den med akupunkturens systematiske syn på kroppens energibalancer. Cupping blev kendt da den Australske OL svømmer stillede til start med tydelige tegn på cupping behandling. Cupping kan anvendes når musklerne er spændte og giver behandleren en ekstra mulighed for en virkelig dybdegående massageform til at afspænde og udrense musklerne.

Behandlingen foregår ved at en ”cup” sættes på huden og der i ”cuppen” skabes et undertryk, altså en form for vakuumterapi. Undertrykket i sugekopperne skaber et lokal løft af hud og det underliggende væv. Man kan justere trykket i sugekopperne således at behandlingsintensiteten kan tilpasses din krop og dit behov.

Kurset er målrettet massører, akupunktører og andre behandlere der arbejder med bevægeapparatet og som ønsker et godt grundlag til at starte på cupping behandlingen i egen klinik.

På kurset, som primært er praktisk, vil du lære om korrekt anvendelsesteknikker samt teorierne for anvendelsen har af.

Kursusoplysninger

PRIS

1.495 kr.

Betal:

START

Lørdag den 13. april 2024

STED

Massørskolen-Fyn: Kochsgade 127, 5000 Odense C.

VARIGHED

Endagskursus mellem kl 9.00 og 16.00, svarende til 9 lektioner. Næste kursus er 13 april. 2024

FORUDSÆTNINGER

Du behøver ikke have erfaring med Cupping. Er du i tvivl så kontakt os.

DIPLOM

Kursusdagen vil blive afsluttet med en evaluering og udlevering af et diplom som bevis på gennemført kursus.

RAB INFORMATION

BFM1992 (Brancheforening for Fysiurgisk Massage og blev dannet i 1992)
Antal lektioner til uddannelse: 9
Point til RAB vedligeholdelse : 9

I henhold til Registreringsloven og  Brancheforeningers bestemmelser skal alle RAB-registrerede optjene point for hvert 3. år. Perioden er individuel afhængig af datoen på behandlernes RAB-beviser.

KONTAKT OS

Skoleleder Anders Lundgård Nielsen: anders@ms-f.dk
Daglig leder Sisse Cecilie Piil:  sisse@ms-f.dk

Tilmeld dig uddannelsen

Interesserede er meget velkomne til at besøge skolen  efter aftale!

Skolen er under BFM1992 og ZCT og har uddannet mere end 500 behandlere.

Massørskolen-Fyn
Kochsgade 127
5000 Odense C

Skoleleder Anders Lundgård Nielsen:  anders@ms-f.dk
Daglig leder Sisse Cecilie Piil:  sisse@ms-f.dk

Nyhedsbrev

• Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Find vej